Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
04.07.2007 20:59 - Орхан Памук или изповедта на един свят.
Автор: brumbrumm Категория: Лични дневници   
Прочетен: 954 Коментари: 1 Гласове:
0



Понеже съм повече от очарована от този писател ,смятам да му посветя следващия пост.Хубаво е хората да знаят повече за него.
 
         image
 

   Може би трябва да се впиша в стандартната форма за описание-малко биография,малко личен живот,малко библиография и като за край с какво всъщност този човек ме е накарал да го чета,да пиша за него и да му се възхищавам.Признавам,че във всеки период от живота ми различен писател или поет е бил водеш на духовно-литературния ми живот и ме е карал да се интересувам живо както от живота,така и от творчеството му.Но с Орхан Памук стана различно.Още с първите редове на първата негова книга,която прочетох ,а именно ,,Черна книга``,ми стана ясно,че съм се натъкнала на нещо странно.Необикновено.И ново.Не заради етикета ,,нобелов лауреат``,който се лепва на повечето му книги,сякаш за да привлече целукупното население..../,,видите ли и ние сме интелигентни,четем нобелови лауреати,нищо че не разбираме...``/.Не заради хвалбите,които различни печатни американски издания са написали за него.Орхан Памук е различен,заради самото си същество.Живота му е пъстър като аквариум с риби.Е,не олицетворява мита тип ,,от нищо нещо`` т.е бедно семейство,много препятствия и трудности и с мното труд и сълзи,хоп на върна на модерната литература...Истнитана е,че Орхан Памук е от много добро семейство.Баща му е директор на турския клон на IBM.Завършва журналистика в Истанбулския Университет,след това посещава така мечтания от мен Университета Колумбия в Ню Йорк.Може би до някаква степен изпълва моята мечта за успешна писател-журналистическа кариера,може би не.Зная само,че произведенията на този човек са от друг свят.Не нереален,но не и реален.Истниски е защото улавя религиозни,социални и лични проблеми и успява да ги оплете така,че да се получи странна форма на изповед.Все едно слушам света да се изповядва-да разказва за болките си от войните,за сълзите ти от хорските разочарования и търсения на истинското си Аз,за маските,които слагаме всеки ден,за света не сънищата и на чувствата.Героите му не са хора.И животни не са.Те са образи,наситени с качества и мисли,типични за никои други герои.Неприсъщи.Нови.
Няма да ви казвам,кога е роден,на колко години е,колко награди има,къде живее,колко деца има,каква е жена му,има ли изобщо такава и какъв живот водят те.Давам ви няколко линка за тази цел.Аз не съм информационно бюро или книга за биографии.Аз съм просто читател,човек,който почувства нуждата да напише за очарованието,с което Орхан Памук стовари тежката ръка на квигите си върху бузата ми и ме погали.
Ако сте имали спокойствието и търпението да прочетете този пост,значи сте герои.Далеч по-полезно и приятно ще е обаче,да прочетете нещо на Памук.Но ви предупреждавам има две възможности-или ще остави нещо в душата ви,или ще я вземе цялата....

http://en.wikipedia.org/wiki/Orhan_Pamukh

www.orhanpamuk.net/

http://www.litclub.com/library/prev/orhan/index.html

http://www.slovo.bg/old/litvestnik/137/lv0137001.htm


Тагове:   Орхан,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. venercheto - даааа..
06.07.2007 01:37

и аз съм си го набелязала от кой знае колко време за прочит, ама за мои срам още не съм стигнала до него! това което прочетох от последния link обаче е много хубаво и умно написано..ще си я намеря тая "Черна Книга", непременно!

поздрави :) :)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: brumbrumm
Категория: Лични дневници
Прочетен: 747185
Постинги: 299
Коментари: 1202
Гласове: 10538
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930